Krzysztof Potrykus napisał(a):Witam, okey wyjaśnił Pan kilka kwestii i jak najbardziej się do nich zgadzam.
Lecz niech Pan mi odpowie po co są widelki rozplodowe? Golebie rozplodowe miały mieć wartość i być podpora golebnika przez kilka sezonow, no tak są podporą golebnika, ale co sezon nowe gołębie rozplodowe. Ja to rozumiem ze server musi się utrzymać, wszystko rozumiem.
Nie wiem czy wgl jest jakieś rozsądne wyjście z tej sytuacji, ale wydaje mi się ze nie...
Obojetnie jakie są zamiaru na poczatku, i tak po kilku sezonach jest to samo, dwoch trzech graczy dominuje server, a reszta to dostarczyciele konkursów. I tak jestem tego zdania ze monety czy konto premium powinny być ułatwieniem, a nie gwarancja na mistrzostwo.
Uważam, że rozpłodowe gołębie mimo wszystko są wartościowe przez 3 sezony z racji tego, że mały % potomstwa dziedziczy maksymalne wartości. Też nie wszystkie ptaki kupione na giełdzie są super rozpłodowymi, bo np przy takich widełkach jak na ostatniej giełdzie tzn 21-24 czysto teoretycznie co 4 powinien być top, przy kupnie 8 gołębi zyskujemy tylko parę, a to gwarancji sukcesu nie daje. Czy jest jakieś rozsądne rozwiązanie? Nie wiem sam, ale o złoty środek ciężko, bo zawsze ktoś wyjdzie przed szereg, wyłamie się ze schematu. Zajmuje się e-biznesem od dawna i zarówno w go jak i pl jest jeden zasadniczy problem tzn ilość użytkowników. Mając na serwerze 300-500 graczy aktywnych, nie jestem w stanie utrzymać gry przy minimalnym założeniu używania premium, jeśli wyhamuje czołowych graczy, to wbije sobie szpile, bo gracze z zaplecza i tak do puli nic nie dorzucą, a ta się nie zmniejszy, bo to są koszty stałe. Pozyskać graczy też jest ciężko, bo to gra tematyczna wymagająca przynajmniej zapału do gołębi, a bądźmy wobec siebie szczerzy, większość hodowców jest w zaawansowanym wieku i przed komputer ich nie ściągnę. Przypadkowi gracze też na dłużej tu nie zagoszczą. I teraz dojdziemy do kwestii kluczowej, bo mi się wydaje, że dla pana głównym problemem jest to, że co sezon trzeba coś dokupować, owszem może to jest troszkę denerwujące, ale umiejętnie grając kupi Pan i tak więcej niż początkujący gracz, a dla niego jest to jakaś szansa, przez co może zostanie z nami na dłużej. Na go system nie pozwalał zatrzymać początkujących, przez co społeczność się zmniejszała, bo obecni gracze nie mają przecież ze mną kontraktu, przez to też trzeba było otwierać kolejne serwery, to z kolei zwiększa koszta utrzymania serwisu a po co? Jeśli ktoś ma problem z C w grze na zakupy, to podpowiem, przecież można hurtowo rozmnażać gołębie i sprzedawać je kupcowi, grosz do grosza i na dodatkową parę czy dwie się nazbiera. Możliwości są naprawdę wielkie. Powiem tak szczerze, że gdybym nie był pasjonatem gołębi, to takim projektem bym się nie zajmował, bo w sieci jest mnóstwo innych możliwości, zdecydowanie bardziej płatnych niż gra o gołębiach, ale jak się coś kocha...no właśnie hehe
PS. Teraz gdybym uruchamiał pl zrobiłbym to jeszcze inaczej, tzn ukrył potencjały, wprowadził szybkość, wytrzymałość, orientacje i przedstawiał to procentowo byście bardziej po omacku dochodzi zarówno do ptaków jak i wyników, ale jest na to za późno i nie ma co gdybać. Uważam, że nawet teraz mamy bardzo fajny projekt tylko gracze muszą kilka kwestii zrozumieć i zmienić nastawienie, bo ja wcale się na Was nie bogacę, a Wy nie biedniejecie. Pewne kwestie można poprawić, ale i Wy musicie więcej dawać od siebie. A nie jak do tej pory, że większość narzeka i chce stać na piedestale nic nie wnosząc od siebie. Nigdy nie zasugerowałem, że jestem nieomylny, ale zawsze staram się być sprawiedliwy.